Netbank - privat

Netbank - privat

Vil du gerne selv ordne dine daglige bankforretninger, når du har tid, så prøv vores netbank.

Netbanken kan bruges overalt, hvis din pc/Mac, tablet eller smartphone har forbindelse til internettet. Åben din fortrukne internet program (Google Chrome, FireFox, Safari, Internet Explorer 11, Microsoft Edge mm.) og log dig ind ved brug af dit NemID.

I Netbank får du nemt og bekvemt det store overblik over hele din økonomi. Og din Netbank er naturligvis tilgængelig i alle døgnets 24 timer.

Brug for hjælp

Hvis der skulle opstå problemer eller spørgsmål undervejs, kan du måske hente hjælp i Q & A nedenfor ellers er det muligt at kontakte vores Hotline på:

Telefon: 4470 2929

Mail: hotline@sparekassenballing.dk

Hotlines åbningstider:

Hverdage:
kl. 08.00 - 22.00

Lørdag, Søndag og helligedage:
kl. 11.00 - 20.00

 

Q & A om netbank

Betaling af giro- eller FI-kort

Er du usikker på hvordan du betaler et giro- eller FI-kort i netbanken eller driller det, så kan du hente noget hjælp ved at klikke på linket.

Betal giro- eller FI-kort i netbanken

Test om din pc er klar til netbank
Besøg Tjekbank hjemmesiden og for oplysninger om din pc er klar til netbank.

Når du kommer ind på Tjekbank, undersøger den hvilken browser (internet program) du bruger eller hvilken version af Java du har på din pc mm. og om de findes i en brugbar version.

På siden findes der også diverse vejledninger som evt. kan hjælpe, hvis du har problemer med Netbanken.
PensionsInfo - Send rapport til rådgiver

Hvis du ønsker at sende din pensionsrapport fra PensionsInfo til din rådgiver i sparekassen, kræver det følgende:

  1. Du skal have en pensionsaftale i sparekassen
  2. Du har en privat netbankaftale
  3. Du skal logge på netbanken og bruge linket derinde for at tilgå PensionsInfo's hjemmeside

Åbne den fulde vejledning her.

Sikker brug og færden på nettet samt digitale platforme

Stigningen i forsøg på at narre oplysninger ud af folk

Bruger af nettet og digitale platforme bliver oftere og oftere udsat for falske hjemmesider og webshops samt modtagelsen af falske sms'ere og mails, hvor udspekulerede kriminelle forsøger af få fat i f.eks. person- og/eller kortoplysninger, som  de efterfølgende misbruger.

Det kan være utroligt svært at afgøre om en webshop eller sms er ægte eller et forsøg på svindel, så det gælder altid om at bruge sin sunde fornuft og være kritisk over for tilbud som er "for gode".

Via linkene nedenfor er det muligt at læse mere om sikker færden på nettet samt guides,  f.eks. i hvordan man gennemskuer om mailen eller webshoppen er falsk og meget mere.

Vi holder hackerne ude - Kampagneside ved Digitaliseringsstyrelsen med 6 gode råd til en it-sikker hverdag

it-borger.dk - Information, råd og værktøjer til sikker brug af internettet.

Identitetstyveri - Privatsikrings anbefaling til hvordan du beskytter dig mod online identitetstyveri og hvad der kan gøres hvis skaden er sket.

nets - Om digital sikkerhed - se f.eks. deres Aktuelle phishing eksempler

 

Skriv til os - sikker kommunikation med din rådgiver

For at sikre at kommunikationen med vores kunder kan ske på en fortrolig og sikker måde, er det muligt at sende og modtage beskeder i vores Net- og Mobilbank.

Da beskederne sendes gennem Net- og Mobilbanken er du og sparekassen helt sikre på hinandens identitet og på at uvedkommende ikke kan kigge med.

Beskedudvekslingen mellem dig og sparekassen vil foregå som en trådet kommunikation, som det bl.a. kendes fra SMS'er og al korrespondance gemmes i Net- og Mobilbanken, så den senere kan findes frem.

Det er muligt at vedhæfte filer i beskeder i gængse fil-formater, som pdf, billede-, dokument- og regneark-filer.

Hvordan du bruger systemet, kan du se i denne lille introduktionsvideo, der viser, hvordan du sender og læser beskeder i Netbanken.

Se video

Vi har desværre ikke en video for Mobilbanken men du kan finde en guide for Android og iOS via disse links.

Android

iOS

Advisering ved besked (Ikke muligt for erhvervsaftaler)
Hvis du at blive adviseret, enten på sms, e-mail eller begge, når du modtager en ny besked i Net- og Mobilbanken, skal du tilmelde dig Beskedservice og oprette aftalen Beskeder fra banken.

Det gøres på følgende måde.

Tilmeld funktion  

Hvis du har forsøgt at tilgå en funktion i netbanken uden held, kan det skyldes at funktionen ikke er tilmeldt på din aftale.

I langt de fleste tilfælde, kan du dog selv tilmelde den manglende funktion ved at følge denne vejledning:

Tilmelding af funktion i netbanken

Hvis tilmelding ikke lykkes, kontakt din rådgiver for hjælp.

Tidsfrister for overførsel til konti i Sparekassen Balling

Tidspunkt for indsendelse beløbet hæves... beløbet indsættes...
af overførsler

Hverdag 06.00 - 19.30 samme dag samme dag

Hverdag 19.30 - 02.00 næste hverdag næste hverdag 

Weekend/helligdag næste hverdag næste hverdag

Tidsfrister for overførsel til konti i fremmed pengeinstitut

Tidspunkt for indsendelse beløbet hæves... beløbet indsættes...
af overførsler


Hverdag 06.00 - 19.30 samme dag næste hverdag

Hverdag 19.30 - 02.00 næste hverdag 2 hverdage efter indsendelsen

Weekend/helligdag næste hverdag 2 hverdage efter indsendelsen

Hvad er Forbrugsoverblik

Hvad er mine penge blevet brugt til?

Med forbrugsoverblik i net- og mobilbanken har du nu muligheden for at få et fuldstændig overblik over hvad dine penge bruges til.

Du kan se og læse mere om Forbrugsoverblik ved at klikke på linkene:

Video

Q and A